top of page

גראבלקס שוודי

עודכן: 26 בספט׳ 2021

גראבלקס או בשמו הנכון 'סלמון כבוש' עם רוטב חרדל ושמיר הוא אחת מהמנות המפורסמות ביותר בשוודיה. במהלך השנים הכנת הגראבלקס גדל בהדרגה בפופולריות בכל העולם וניתן אפילו למצוא אותו בסופרמרקטים. עם זאת, גראבלקס תוצרת בית הוא כל כך טוב, ששווה לעשות את המאמץ. השם פשוטו כמשמעו 'סלמון קבור' ומתייחס לזמני ימי הביניים של כבישת דגים על ידי המלחה ולאחר מכן לקבור אותם בחול או עם משקולות מלמעלה כדי להחדיר את המלח לתוך הדג. גראבלקס קל מאוד לעשות. המתכון הבסיסי מכיל בעיקרו מלח שמשופשף לתוך סלמון כדי לכבוש אותו ואז סוכר, פלפל ושמיר לטעם. הדג נמצא במקרר למשך 48 שעות כדי לאלץ את המלח ואת הטעמים לחדור לתוך הסלמון. קלי קלות! המתכון הזה נוצר על ידי בשוודיה באחד מהביקורים אצל חברים יקרים לי מאד.


מרכיבים

500 גרם סלמון טרי נקי ללא העור

6 פלפל אנגלי

4 כוכבי אניס

2 כפות זרעי שומר

1 כפית גרגירים של פלפל שחור

1/3 כוס סוכר

1/3 כוס מלח

1 אשכולית סחוטה והפלחים חתוכים לחתיכות קטנות (לא חובה)

1 לימון סחוט והפלחים חתוכים לחתיכות קטנות


לציפוי הדג לאחר תהליך הכבישה:

כף נדיבה של חרדל דיז'ון

חופן גדול של נענע

חופן גדול של שמיר


אופן ההכנה

במטחנת תבלינים טוחנים את התבלינים כוכבי אניס, זרעי שומר וגרגירי הפלפל השחור.


תערובת הציפוי - בקערה בינונית מערבבים סוכר, מלח, פלפל אנגלי, ותערובת התבלינים. מוסיפים לתוכה את חתיכות האשכולית והלימון ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת גסה.


בתבנית עמוקה מניחים את דג הסלמון. מורחים על הדג את תערובת הציפוי היטב (כולל בצדדים). מערבבים את מיץ הלימון והאשכולית ושופכים לצידי הדג. עוטפים את התבנית בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך 3-4 ימים.


מוציאים את הדג מהתבנית, שוטפים אותו במים ומייבשים היטב עם נייר סופג. קוצצים דק מאד נענע יחד עם שמיר. מורחים מעל הדג מעט חרדל דיז'ון ומפזרים עליו את הנענע והשמיר. מכניסים למקרר ל-3 שעות. מוציאים מהמקרר ופורסים לחתיכות דקות.

58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page