top of page

לחם סקנדינבי

עודכן: 17 באוק׳ 2020

כשלחם פוגש עוגה. שילוב של ריחות שבדיים טיפוסיים - זרעי שומר, קימל וגרידת תפוז - שמשתלבים מצויין כאן בלחם אחד יפייפה וארומטי. לא תפסיקו לאכול אותו...



מרכיבים


280 גרם קמח לבן

150 גרם קמח שיפון

30 גרם שיבולת שועל

25 גרם שמרים טריים

270 גרם מים

25 גרם חמאה

40 גרם סוכר חום

2 כפות סילאן

1 כפית זרעי קימל

1 כפית זרעי שומר

1 כפית מלח

גרידה מתפוז שלם


אופן ההכנה

בסיר קטן מחממים מים, חמאה, סוכר חום, סילאן, זרעי קימל ושומר עד אשר החמאה נמסה והמים חמים למדי (אך לא רותחים). סוגרים את האש ומצננים מעט.


בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים קמחים, שיבולת שועל ושמרים. מוסיפים את הנוזלים לאט וממשיכים לערבל 6-7 דקות, עד לקבלת בצק. מוסיפים את המלח וגרידת התפוז ולשים במיקסר 3 דקות נוספות.


מסדרים את הבצק בצורת כדור בקערת המיקסר בעזרת קלף (לא מעבירים לקערה אחרת מכיוון שקערת המיקסר כבר חמימה, מה שמזרז את ההתפחה) ומכסים במגבת למשך שעה.


מקמחים משטח עבודה נקי ומוציאים את הבצק מהמיקסר בעדינות. לשים אותו ביד עוד 2 דקות. יוצרים מהבצק צורה מלבנית. מניחים בתבנית משומנת לעוד התפחה של שעה וחצי.


מחממים את תנור ל-220 מעלות ומניחים קערה חסינת חום עם מים בתחתית התנור.


כשהתנור הגיע לחום הרצוי, מכניסים את התבנית למרכז התנור. אופים כ-10 דקות, מורידים את הטמפרטורה ל-200 מעלות וממשיכים לאפות עוד 25 דקות נוספות.


אופציה: מורחים מעל הלחם חלמון ביצה שעורבב עם 2 כפות מיץ תפוזים ואופים 5 דקות נוספות. מוציאים מהתנור מניחים על רשת ומכסים במגבת עד לצינון.

149 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page