top of page

מאפה שוודי עם קינמון והל

עודכן: 24 באוק׳ 2020

לפני כמה שנים, הוזמנתי לבקר חברים בצפון שוודיה בחודש אוקטובר, בעיירה לינדסברג (Lindesberg). כשנכנסתי לבית, חברתי שרה הייתה עסוקה באפייה. ריח קינמון היה בבית אך לא רק. היה שם עוד משהו שלא הצלחתי לזהות (את המרכיב שהעניק ריח כה עשיר למאפים מלבד הקינמון). כשטעמתי את המאפים זיהיתי שזה היה הל. המאפה שלפניכם משלב באופן יוצא דופן את שני התבלינים הדומיננטיים האלה לכדי תוצאה בלתי נשכחת. בשוודיה ישנו חג לאומי שחוגגים ב-4 לאוקטובר. והוא למעשה חג מאפי שמרים של קינמון והל (קאנל-בולר) - חג של מאפים.


מרכיבים


לבצק:

550 גרם קמח לבן

25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר

1 ביצה

250 גרם חלב (1 כוס)

100 גרם חמאה רכה

5 גרם הל טחון

קורט מלח


המילוי:

150 גרם חמאה רכה

200 גרם מרציפן רך

1 שקית סוכר וניל (10 גרם)

30 גרם אבקת קינמון

צימוקים (אם רוצים)


לזיגוג:

1/4 כוס סוכר גבישי (נקרא גם סוכר בלגי)

1 ביצה טרופה

חצאי שקדים מולבנים (אם רוצים)

150 גרם מים

90 גרם סוכר


אופן ההכנה


בסיר קטן מחממים את החלב (שיהיה פושר).


בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים את הקמח, שמרים, סוכר, הל, ביצה כדקה. מוסיפים את החלב לאט ובהדרגה עד לקבלת בצק (5 דקות). מוסיפים את החמאה והמלח וממשיכים לערבב עד שהחמאה נבלעת לתוך הבצק והוא רך ואלסטי.


מסדרים את הבצק בצורת כדור בקערת המיקסר בעזרת קלף (לא מעבירים לקערה אחרת מכיוון שקערת המיקסר כבר חמימה, מה שמזרז את ההתפחה) ומכסים במגבת עד שהבצק מכפיל את נפחו.


בקערה מערבבים את חומרי המילוי.


לאחר ההתפחה, מקמחים משטח נקי, מוציאים את הבצק מקערת המיקסר, לשים אותו מעט ובאמצעות מערוך מרדדים לצורת ריבוע גדול ודק. מורחים את המילוי על הבצק בצורה אחידה. סוגרים את הבצק לשניים מהחלק העליון לחלק התחתון כמו ספר. חותכים את הבצק לרצועות בעזרת סכין חדה או סכין פיצה עגולה. כל רצועה מגלגלים (ראו סרטון) ומלפפים לעיגול בצורת מאפה. מניחים ומסדרים אותן בתבנית ומכסים במגבת לשעה התפחה. מורחים על המאפים ביצה טרופה ומפזרים מעל סוכר גבישי. אופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות במשך 10-15 דקות או עד שהמאפים מזהיבים.


טיפ למאפים רכים: להרתיח את המים עם הסוכר ולהבריש באמצעות מברשת את המאפים מיד לאחר שהם יוצאים מהתנור ומניחים להתקרר לטמפרטורת החדר.




271 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page