top of page

מאפי שמרים זעפרן ווניל

עודכן: 28 באוק׳ 2020

את המאפים האלו שנקראים בשבדית 'לוסקאטר' או 'האוזניים של החתול', כפי ששמם מיתרגם בעברית, נהוג להגיש ב-13 לדצמבר, יומה של הקדושה סנטה לוסיה. המאפים ממשיכים לככב אחר כך בשבדיה לאורך התקופה שקודמת לחג המולד והסילבסטר ולמלא את המאפיות והבתים בריח משכר,שנולד משילוב של זעפרן ווניל. כשהם טריים אי אפשר להפסיק לאכול אותן. עיצובם שונה ומיוחד, אך מי שמתעצל, יכול גם לקלוע אותם גם לצורת חלה.


מרכיבים

50 גרם שמרים טריים

75 גרם חמאה

250 מל חלב

125 מל שמנת מתוקה

100 מל סירופ תירס

50 גרם סוכר

200 גרם גבינת שמנת 5%

חצי גרם זעפרן טחון היטב (חבילה קטנה - אפשר למצוא בחנות תבלינים)

150 גרם מרציפן

קילו קמח

חצי כפית מלח

10 גרם שקית סוכר וניל (1 שקית)

1 ביצה להברשה

סוכר גבישי (נקרא גם סוכר בלגי) לציפוי


אופן ההכנה

במעבד מזון או פומפיה מרדדים את המרציפן לשבבים קטנים. מוציאים ומניחים בקערה קטנה.

בכוס מפוררים את השמרים מפזרים מעט סוכר ומוסיפים 2 כפות מים פושרים. מערבבים היטב ומניחים לתפיחה ל-8 דקות.

ממיסים מעט את החמאה ואז מוסיפים את החלב, שמנת מתוקה, סירופ תירס, סוכר וגבינת שמנת. מערבבים היטב עם מטרפה עד שהתערובת חלקה. מוסיפים את המרציפן וממשיכים לערבב עד לקבלת תערובת חלקה. מורידים מהאש ומוסיפים את הזעפרן. מערבבים עד שהתערובת נעשית צהובה וחלקה. מניחים להתקרר לטמפרטורת החדר.

לתוך קערת מיקסר גדולה עם וו לישה מכניסים את הקמח, סוכר הוניל והשמרים ומערבבים קלות. במהירות נמוכה מוסיפים לאט את תערובת הנוזלים וממשיכים לעבד במיקסר עד שמתקבל בצק. מוסיפים את המלח וממשיכים לעבד את הבצק עד לקבלת בצק חלק ולא דביק. מסדרים את הבצק בקערת המיקסר מניחים מגבת ומתפיחים את הבצק עד שהוא מכפיל את נפחו.

לאחר שהבצק תפח מחלקים לחתיכות קטנות של 50 גרם כל אחת וקורצים את הצורה של המאפה. מכסים במגבת ומתפיחים 45 דקות נוספות. מחממים תנור ל-180 מעלות. טורפים את הביצה עם מעט מים, מברישים אתת הביצה על הלחמניות וזורים מעליהן מעט סוכר גבישי. אופים את המאפים כ-12 דקות או עד אשר הם מוכנים. מוציאים מהתנור ומניחים על רשת להתקרר.



25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page